vissza az MMC Chiptuning Fõoldalra

VW dízelek – A tálcán kínált lehetőség a chiptuningra

Az egykori német népautót gyártó VW dízel motorjairól csak az nem hallott, aki a világ elől elzárva élt. Főleg az utóbbi években. A turbódízelek és a turbós benzinesek is igen jól tuningolhatók, a többségüknél elég csak a motorvezérlést átírni.

A Volkswagennek sokat köszönhetünk, áttételesen azt is, hogy nemrégiben a legnagyobb befolyással bíró német bíróság olyan törvényt fogadott el, aminek a hatására kitilthatják néhány év múlva a német nagy városokból az idős, szennyező dízeleket. Ez is része a pár éve folyó dízel boszorkányüldözésnek, hogy teljes legyen a környezettudatosság: Németországban bezárták az összes atomerőművet, helyettük, a jóval “környezetbarátabb”, lignittel és szénnel működő erőműveket fejlesztik. Mivel ez teljesen épelméjű reakció, ezért nyitnak egy sor külszíni fejtésű bányát, aminek a használat utáni rendbe tétele, horror összegeket emészt fel.

Volkswagen chiptuning Autochip 

A vázolt feketepropaganda hadjáratnak egy előnye azért lecsapódik felénk, az új autóknál az utóbbi hónapokban a dízel eladások még jobban estek Németországban, a használt, környezetbarát dízel modellek árai pedig beleálltak a földbe. Ez azért jó nekünk, mert olcsóbban lehet gazdaságos üzemű, jó minőségű, fiatalabb, zöldebb dízel autót venni. Amit könnyen lehet tuningolni.

Indítsunk a VW gyártmányai közül a kishaszonjárműként és személyautó változatban is kapható Caddy-vel. A mai modell 2003 óta van a piacon, a VW a versenyképességét ráncfelvarrásokkal tartotta szinten. A belépő szintű motorja a kétliteres SDI, amely nem arról híres, hogy a kerekei szaggatják az aszfaltot. A 70 lóerő mellé a szerény 140 Nm társul, mivel nincs turbó a motoron, így derék dolog a Volkswagen chiptuning után a 85 lóerő és a 170 Nm-es nyomaték.
Az 1,9 TDI motor 105 lova és 250 Nm-re a szakértő beavatkozást követően már 135 lóerőre és 320 Nm-re változik. Ez a változás sokkal jobb menetteljesítményeket ad, nem beszélve a csökkenő fogyasztásról.

A dízelek vonalát folytatva, ott a Passat B7-es generációja, amely pár évet volt piacon, mert a 2010-ben kezdődött gyártása 2014-ben be is fejeződött. Itt a sláger modell a kétliteres TDI, amelynél a 170 lóerős kivitelhez 350 Nm nyomaték társult. Ez a chiptuningot követően kereken kétszáz lóerőre és 420 Nm-re módosult. A megnövekedett lóerőszám mellé kisebb fogyasztás is társul, úgyhogy ez teszi ideális utazóautóvá a Passatot.

A VW dízelek sorát a gyenge váltóval szerelt V10-es szuper dízellel szerelt Tuareggel zárjuk. Itt a gyári adatok is jól mutatnak, mert a 313 paci és a 750 Nm igen jó értékek. Főleg ha tudjuk, hogy ötliteres motorból préselték mindezt. A chiptuningot követően kereken 100 Nm-t ugrott a nyomaték, a lóerők pedig 367-re változtak. Az ideális utánfutó vontató járművet követően, egy klasszikus limuzin formájú autó következik, ami a Jetta.

A Jetta 1,4-es TSI négyhengerese 170 LE-t és 240 Nm-t mutat, a benzines turbómotor jól reagál a chiptuningos beavatkozásra, mert a munka végeztével 200 lóerővel és 300 Nm-rel hagyja el a műhelyt. A kétliteres TFSI is szintén jó alapnak ígérkezik, mert 200 lóerőről indul a beavatkozás, a gyári 280 Nm kereken százzal lesz több. A lóerőszám 52-vel emelkedik.

Ilyen és ehhez hasonló eredmények érhetők el a chiptuninggal, amihez nem szükséges megbontani a motort, elég csak az elektronikában megváltozatni az értékekeket. Ezektől emelkedik a teljesítmény és csökken a fogyasztás.

Kategória: Cikkek Címke: , , , ,
vissza az oldal tetejére
MMC Autochip LinkedIn profil
MMC Autochip YouTube csatorna

Protected by Copyscape Web Plagiarism Detector
Copyright © Minden jog fenntartva | design by DC
Jogi Közlemény

MMC Autochip YouTube csatorna
MMC Autochip LinkedIn profil
a Facebookon: MMC Autochip Chiptuning Facebook oldal
Top